Monday 18 November 2013

be yourself.

Assalamualaikum.

'Hi, saya rasa saya penat lah nak jadi matang.
penat. penat nak membesar.
penat nak jadi orang lain yang awak nak saya jadi tu.

tak, tu bukan saya.
tu dia. kalau awak nak kawan yang macam tu, kawan dengan dia. jangan kawan dengan saya.
sebab saya bukan dia.'

- kata Minah kepada sahabatnya, Munah.


It feels good ya know.
when you're actually down, and you got a phone call from your friend yang jauh di mata tetapi dekat di hati. ewaaaaaaah. haha thanks Dayah (though i'm not so sure if you'll be reading this), for the call. you made my day, or my night actually. hiks :)

uhibbukifillah 

teringat one of my friends pernah cakap,
bersahabat kerana Allah ni ada 3 tahap. as far as yang dia dah pernah lalui lah.

1. bila sahabat kita tu buat baik dekat kita, and kita layan biasa-biasa je. kita appreciate, tp kita cam tak berapa menunjukkan yang kita appreciate dia la kiranya kan.

2. bila sahabat tu buat baik kat kita, and kita balas balik apa yang dia buat tu. so both part happy lah. tapi kalau sahabat tu tak buat apa apa, kita pun tak buat gak. 'kauingatkausapatetibanakakulayanbaikbaik', kira camtu la kan.

3. ni tahap yang paling best la. which is bila sahabat kita tak buat apa-apa pun, tapi kita tetap buat something untuk dia. and kita tak mengharap apa apa balasan from their side. ulang suara, TAK MENGHARAP BALASAN ye :)


yang tahap 3 ni kira dah tahap paling kronik la ikutkan. ehh tak. i mean, paling hebat lah. ingat senang nak buat baik kat orang without hoping anything in return? hahh :)


k dah nak cakap tu je. rindu sebenarnya. tsk
bai. Moga Allah pelihara anda semua :)

No comments: